Obchodné podmienky

ČLÁNOK I.

VŠEOBECNÉ USTANOVENIA

(1) Tieto Obchodné podmienky upravujú vzťahy medzi predávajúcim a kupujúcim pri kúpe tovaru prostredníctvom e-shopu www.OBUVA.sk (ďalej len „e-shop“).

(2) Nákup tovaru prostredníctvom e-shopu sa riadi týmito Obchodnými podmienkami a platnými všeobecne záväznými právnymi predpismi Slovenskej republiky.

ČLÁNOK II.

VYMEDZENIE POJMOV

(1) Tovarom je akákoľvek hnuteľná vec predávaná prostredníctvom e-shopu.

(2) Predávajúcim je obchodná spoločnosť Viktória Blichová , IČO 53500326, DIČ 1083652537 , kontaktná a poštová adresa Viktória Blichová , Župčany 706, 080 01 Prešov. Číslo živnostenského registra: 750-56550 .

E-mailová adresa predávajúceho je info@obuva.sk.

(3) Kupujúcim je subjekt, ktorý s predávajúcim uzavrel zmluvu o kúpe tovaru.

(4) Spotrebiteľom je fyzická osoba, ktorá dovŕšila 16. rok veku a nekupuje tovar v rámci svojej obchodnej alebo inej podnikateľskej činnosti.

(5) Podnikateľom je fyzická osoba alebo právnická osoba, ktorá nakupuje tovar v rámci svojej podnikateľskej činnosti.

ČLÁNOK III.

OBJEDNÁVANIE TOVARU

(1) Kupujúci môže realizovať objednávku prostredníctvom internetovej stránky, e-mailom, poštou alebo telefonicky.

(2) Predávajúci následne realizuje potvrdenie objednávky prostredníctvom e-mailu alebo telefonicky. Týmto potvrdením sa objednávka považuje za doručenú a záväznú. Týmto okamihom dochádza k uzavretiu zmluvy na diaľku medzi predávajúcim a kupujúcim.

(3) Kupujúci je v objednávke povinný uviesť meno a priezvisko, poštovú adresu (vrátane popisného čísla domu), e-mail a telefónne číslo, ak ide o fyzická osobu a obchodné meno, sídlo, prípadne adresu na doručenie, e-mail, telefónne číslo, a IČO, DIČ, IČ DPH, ak boli pridelené, ak sa jedná o právnickú osobu. Taktiež je kupujúci povinný v objednávke uviesť názov a popis tovaru, počet kusov a dátum vystavenia (objednávka realizovaná prostredníctvom e-shopu tieto požiadavky spĺňa automaticky).

(4) Kupujúci má právo bezplatne stornovať objednávku e-mailom, v prípade, že tovar mu ešte nebol doručený. Zaplatená kúpna cena za tovar bude následne bezodkladne avšak najneskôr v lehote 14 dní vrátená kupujúcemu prevodom na účet alebo poštovou poukážkou. V prípade stornovania objednávky v čase ak bol už tovar zaslaný kupujúcemu, tento znáša náklady spojené s dopravou tovaru. Pri stornovaní objednávky je potrebné uviesť identifikačné údaje kupujúceho, číslo objednávky, objednaný tovar, číslo účtu alebo adresu kam má byť vrátená kúpna cena, ak bola zaplatená vopred. V prípade, že kupujúci si tovar neprevezme v odbernej lehote príp. odmietne prevziať tovar má sa za to, že kupujúci objednávku stornoval dňom neprevzatia/odmietnutia. Predávajúci má v tomto prípade právo na náhradu nákladov spojených s dopravou ku kupujúcemu.

(5) Predávajúci má právo stornovať objednávku a) ak v dohodnutej lehote nie je schopný dodať objednaný tovar a kupujúci nemá záujem o náhradné plnenie, b) v prípade nedostupnosti tovaru, c) v prípade ak ani pri vynaložení všetkého úsilia, ktoré možno od neho spravodlivo požadovať nie je schopný dodať tovar kupujúcemu v dohodnutej lehote alebo v cene ktorá je uvedená v internetovom obchode, d) ak predávajúci neeviduje úhradu za objednávku ani 14 dní po dni vytvorenia objednávky (v prípade, že si kupujúci zvolil platbu vopred). O stornovaní objednávky bude kupujúci informovaný e-mailom. Zaplatená kúpna cena za tovar bude následne bezodkladne avšak najneskôr v lehote 14 dní vrátená kupujúcemu prevodom na účet alebo poštovou poukážkou.

ČLÁNOK IV.

CENA TOVARU

(1) Aktuálne ceny tovaru sú uvedené v e-shope. Táto cena nezahŕňa náklady na dodanie tovaru na miesto určené kupujúcim.

(2) Cena tovaru je uvádzaná za jeden kus, ak z charakteru tovaru (najmä náušnice, topánky atď.) alebo popisu nevyplýva niečo iné.

(3) Ceny uvedené v e-shope môžu podliehať zmenám i bez predchádzajúceho ohlásenia. V prípade platby vopred na účet je predávajúci viazaný svojou ponukou vrátane ceny do 7 dní od potvrdenia objednávky. V prípade zmeny ceny za tovar, pre kupujúceho a predávajúceho je záväzná cena v čase potvrdenia objednávky. Právo predávajúceho a právo kupujúceho na odstúpenie od zmluvy tým nie je dotknuté.

ČLÁNOK V.

PLATOBNÉ PODMIENKY

(1) Kupujúci realizuje platbu dobierkou, platobnou kartou, prostredníctvom platobného systému ShoptetPay.

(2) Kupujúci uhrádza kúpnu cenu za tovar, príp. náklady na dodanie tovaru a cenu dobierky.

(3) Predávajúci má právo požadovať za platbu dobierkou sumu 1 €. Za platbu platobnou kartou, prostredníctvom platobného systému ShoptetPay ,  prevodom alebo vkladom na účet predávajúceho si predávajúci neúčtuje žiadne poplatky.

ČLÁNOK VI.

DODACIE PODMIENKY A NÁKLADY NA DODANIE TOVARU

(1) Predávajúci sa zaväzuje dodať objednaný tovar kupujúcemu najneskôr do 30 dní od potvrdenia objednávky, ak tieto obchodné podmienky neustanovujú inak.

(2) Ak je platba realizovaná prevodom/vkladom na účet predávajúceho, lehota 30 dní plynie od pripísanie peňažných prostriedkov na účet predávajúceho.

(3) Dodacia lehota uvedená pri tovare má len informatívny charakter. Táto lehota je spravidla dodržaná, avšak na dodaciu lehotu majú vplyv rôzne faktory nezávislé od vôle predávajúceho, najmä štátne sviatky v krajine dodávateľa, colné konania, poveternostné podmienky, atď.

(4) Spôsob dodania si zvolí kupujúci pri zadávaní objednávky. Kupujúci má možnosť vybrať si doručenie Slovenskou poštou alebo Poštovým kuriérom, ak tieto obchodné podmienky neustanovujú inak.

(5) Náklady na dodanie tovaru do miesta určeného kupujúcim sú uvedené v sekcii doprava a platba.

ČLÁNOK VII.

PRÁVA A POVINNOSTI

(1) Predávajúci sa uzatvorení zmluvy o kúpe tovaru zaväzuje odovzdať kupujúcemu tovar v požadovanej akosti a množstve.

(2) Kupujúci sa uzatvorením zmluvy o kúpe tovaru zaväzuje tovar prevziať a zaplatiť zaň kúpnu cenu vrátane nákladov na dodanie tovaru príp. nákladov za vybraný spôsob platby (dobierka).

(3) Vlastnícke právo k tovaru z predávajúceho na kupujúceho prechádza úplným zaplatením kúpnej ceny.

(4) Predávajúci má právo poskytnúť aj čiastočné plnenie, ak súčasné skladové zásoby nepostačujú na splnenie celej objednávky kupujúceho.

ČLÁNOK VIII.

ZODPOVEDNOSŤ ZA VADY, ZÁRUČNÁ DOBA A UPLATŇOVANIE REKLAMÁCIE

(1) Predávajúci zodpovedá za vady, ktoré má tovar pri prevzatí kupujúcim a za vady, ktoré sa vyskytnú po prevzatí tovaru v záručnej dobe.

(2) Záručná doba pre spotrebiteľa je 24 mesiacov a začína plynúť odo dňa prevzatia tovaru spotrebiteľom.

(3) Reklamáciu si kupujúci uplatňuje u predávajúceho. Pri uplatnení reklamácie kupujúci doručí reklamovaný tovar vhodne zabalený vrátane všetkého príslušenstva a popisu vady na adresu predávajúceho.

(4) Kupujúci pri uplatňovaní reklamácie môže využiť reklamačný formulár, ktorý si vytlačí a vyplní, a spolu s vadným tovarom zašle na adresu sídla predávajúceho.

(5) Podrobný postup reklamácie upravuje Reklamačný poriadok.

(6) Reklamáciu tovaru poškodeného pri doprave si kupujúci uplatňuje u dopravcu.

(7) Spotrebiteľ má právo obrátiť sa na predávajúceho so žiadosťou o nápravu, ak nie je spokojný so spôsobom, ktorým predávajúci vybavil jeho reklamáciu alebo ak sa domnieva, že predávajúci porušil jeho práva.

(8) Spotrebiteľ má právo podať návrh na začatie alternatívneho riešenia sporu subjektu alternatívneho riešenia sporov, ak predávajúci na žiadosť podľa odseku 7 odpovedal zamietavo alebo na ňu neodpovedal do 30 dní odo dňa jej odoslania.

(9) Zoznam subjektov alternatívneho riešienia sporov zverejňuje Ministerstvo hospodárstva Slovenskej republiky na svojom webovom sídle. Spotrebiteľ má právo podať návrh na začatie alternatívneho riešenia sporu aj prostredníctvom platformy alternatívneho riešenia sporov (http://ec.europa.eu/odr).

(10) Ďalšie podmienky alternatívneho riešenia sporu a náležitosti návrhu podľa odseku 8 upravuje zákon č. 391/2015 Z.z. o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov a o zmene a doplnení niektorých zákonov.

ČLÁNOK IX.

PRÁVO SPOTREBITEĽA NA ODSTÚPENIE OD ZMLUVY

(1) Spotrebiteľ je oprávnený bez uvedenia dôvodu odstúpiť od zmluvy do 14 dní odo dňa prevzatia tovaru. V prípade kúpnej zmluvy ktorej predmetom je kúpa viacerých produktov, spotrebiteľ má právo odstúpiť od zmluvy aj z časti, t.j. len pre niektorý z produktov.

(2) Odstúpenie od zmluvy spotrebiteľ realizuje písomne alebo emailom. 

(3) Spotrebiteľ je povinný odstúpenie od kúpnej zmluvy odoslať najneskôr v posledný deň lehoty na kontaktnú adresu predávajúceho. Spotrebiteľ je povinný odoslať tovar, ktorého sa odstúpenie týka, v lehote 14 dní odo dňa odstúpenia. V písomnom odstúpení od zmluvy uvedie najmä svoje identifikačné údaje (napr. meno, priezvisko, adresa) a tovar, ktorý je predmetom odstúpenia, ďalej môže uviesť číslo objednávky a číslo účtu v tvare IBAN.

(4) Odstúpením spotrebiteľa od zmluvy sa zmluva od začiatku ruší.

(5) Predávajúci sa zaväzuje prevziať tovar späť a vrátiť spotrebiteľovi kúpnu cenu vrátane nákladov na najlacnejší bežný spôsob doručenia ponúkaný predávajúcim, bezodkladne avšak najneskôr v lehote 14 dní odo dňa odstúpenia od zmluvy. Náklady na vrátenie tovaru znáša spotrebiteľ.

(6) Spotrebiteľ je povinný zaslať odstúpenie od zmluvy a tovar na kontaktnú adresu predávajúceho bez dobierky. Predávajúci neprevezme zásielku ktorej doručenie je podmienené zaplatením peňažnej sumy.

(7) Spotrebiteľ nemôže odstúpiť od zmluvy, ktorej predmetom je predaj tovaru zhotoveného podľa osobitných požiadaviek spotrebiteľa alebo tovaru určeného osobitne pre jedného spotrebiteľa, alebo tovaru uzavretého v ochrannom obale, ktorý nie je vhodné vrátiť z dôvodu ochrany zdravia alebo z hygienických dôvodov a ktorého ochranný obal bol po dodaní porušený.

(8) V prípade, že spotrebiteľ odstúpi od zmluvy len z časti, a týmto odstúpením hodnota objednaného tovaru klesne pod stanovenú sumu, ktorá bola dôvodom na udelenie zľavy z ceny dopravy je spotrebiteľ povinný dodatočne zaplatiť náklady na dodanie tovaru do miesta určeného spotrebiteľom.

ČLÁNOK X.

PRÁVO PREDÁVAJÚCEHO NA ODSTÚPENIE OD ZMLUVY

(1) Predávajúci má právo odstúpiť od zmluvy v prípade vypredania zásob, nedostupnosti tovaru, v prípade ak ani pri vynaložení všetkého úsilia, ktoré možno od neho spravodlivo požadovať nie je schopný dodať tovar kupujúcemu v dohodnutej lehote alebo v cene, ktorá je uvedená v internetovom obchode, alebo dôvodov vyššej moci. Predávajúci o tejto skutočnosti bezodkladne informuje kupujúceho. Zaplatená kúpna cena za tovar bude následne bezodkladne avšak najneskôr v lehote 14 dní vrátená kupujúcemu prevodom na účet alebo poštovou poukážkou.

ČLÁNOK XI.

OCHRANA OSOBNÝCH ÚDAJOV

(1) Podmienky spracúvania osobných údajov sú uvedené v samostatnej sekcii na webovom sídle predávajúceho na adrese: www.obuva.sk

ČLÁNOK XII.

ZÁVEREČNÉ USTANOVENIA

(1) Kupujúci prehlasuje, že pred vyplnením alebo oznámením objednávky sa oboznámil s týmito všeobecnými podmienkami a reklamačným poriadkom a že s nimi súhlasí.

(2) Kupujúci súhlasí so zaslaním faktúry prostriedkami elektronickej komunikácie.

(3) Právne vzťahy a podmienky tu výslovne neupravené ako aj prípadné spory vzniknuté z neplnenia týchto podmienok sa riadia v prípade spotrebiteľa príslušnými ustanoveniami Občianskeho zákonníka a v prípade podnikateľa príslušnými ustanoveniami Obchodného zákonníka a v prípade oboch aj ostatnými všeobecne záväznými právnymi predpismi Slovenskej republiky.

(4) Tieto obchodné podmienky nadobúdajú účinnosť dňa 15.6.2023.

V Prešove 15.6.2023

POUČENIE

1. Právo na odstúpenie od zmluvy
Máte právo odstúpiť od tejto zmluvy bez uvedenia dôvodu v lehote 14 dní.

Lehota na odstúpenie od zmluvy uplynie po 14 dňoch odo dňa keď Vy alebo Vami určená tretia osoba s výnimkou dopravcu prevezmete tovar.

Pri uplatnení práva na odstúpenie od zmluvy nás informujte o svojom rozhodnutí odstúpiť od tejto zmluvy jednoznačným vyhlásením (napríklad listom zaslaným poštou alebo e-mailom) na adrese Viktória Blichová , Župčany 706 , 080 01 Prešov. 

Lehota na odstúpenie od zmluvy je zachovaná, ak zašlete oznámenie o uplatnení práva na odstúpenie od zmluvy pred tým, ako uplynie lehota na odstúpenie od zmluvy.

2. Dôsledky odstúpenia od zmluvy

Po odstúpení od zmluvy Vám vrátime všetky platby, ktoré ste uhradili v súvislosti s uzavretím zmluvy, najmä kúpnu cenu vrátane nákladov na doručenie tovaru k Vám. To sa nevzťahuje na dodatočné náklady, ak ste si zvolili iný druh doručenia, ako je najlacnejší bežný spôsob doručenia, ktorý ponúkame. Platby Vám budú vrátené bez zbytočného odkladu, najneskôr do 14 dní odo dňa, keď nám bude doručené Vaše oznámenie o odstúpení od tejto zmluvy. Ich úhrada bude uskutočnená rovnakým spôsobom, aký ste použili pri Vašej platbe, ak ste výslovne nesúhlasili s iným spôsobom platby, a to bez účtovania akýchkoľvek ďalších poplatkov.

Platba za zakúpený tovar Vám bude uhradená až po doručení vráteného tovaru späť na našu adresu alebo po predložení dokladu preukazujúceho zaslanie tovaru späť podľa toho, čo nastane skôr.

Zašlite nám tovar späť alebo ho prineste na našu adresu najneskôr do 14 dní odo dňa uplatnenia práva na odstúpenie od zmluvy. Lehota sa považuje za zachovanú, ak tovar odošlete späť pred uplynutím 14-dňovej lehoty. Priame náklady na vrátenie tovaru znášate vy. 

Zodpovedáte iba za akékoľvek zníženie hodnoty tovaru v dôsledku zaobchádzania s ním iným spôsobom, než aký je potrebný na zistenie povahy, vlastností a funkčnosti tovaru.

Vytvořil Shoptet | Design Shoptetak.cz.